whisky

Viking zoológia – Új Highland Park Travel Exclusives

 

Nincs még egy olyan whisky lepárló Skóciában, de a világon sem, amelyik annyira erős identitást rakna a márkája mögé, mint a Highland Park Distillery. Unalomig ismételjük, hogy a viking mitológiára épülő, az orcadian életérzéssel kombinált imázs kimeríthetetlen forrása a kirkwalli szeszfőzde létének. Most az új Highland Park travel retail palackozások is erre a tematikára készültek.

Az egész tavaly kezdődött, amikor az addig alkalmilag, főleg a limitációknál megfigyelhető viking vonal teljes egészében a HP arculata lett. Az alapsoruk megjelenése és a korjelölés mellett viking utalásokkal telepakolták a palackjaikat, majd elsőre egy követhetetlennek tűnő iránnyal Viking Legends névvel sorozatot is kezdtek. A Valkyrie már ez volt, és ezt folytatja nemsokára a Valknut is. Aztán jött a Highland Park Voyage of Raven, a travel retail szegmensbe pozícionált malt, amit a Dramtagozat alatt a megjelenésével egyidőben kóstoltunk is magyar whisky rajongókkal. Könnyed, klasszik HP stíló, könnyed és kedvelhető ital volt. Az új travel retail single maltjai is állatok lettek. Szó szerint.

Négy új palackozásról beszélünk. A négyből három friss cucc, a negyedik az alapsorban is szereplő 18 éves HP exkluzív verziója. Kezdjük a három vadállattal.

Highland Park Travel Exclusive – Spirit of The Bear. Egy 40 % abv-vel palackozott, 350 ml-es és 1 literes kiszerelésben megjelenő, korjelölés nélküli whisky, füstős tőzegesség, gyömbéres, merész fűszeresség és vaniliás édesség jellemzi. A HP marketingesei szerint a medvére azért esett a választás, mint a whisky nevesítőjére, mert remekül szimbolizálja a viking ősök által is tisztelt, erős, független, hatalmas erőt, amit a lepárló elhivatotsága jelképez manapság.

 

Highland Park Travel Exclusive – Loyalty of The Wolf 14 Year Old. Ennél a whiskynél a háttér az ellentétek finom egyensúlyáról szól, amit a HP egy kicsit furcsa párhuzamban a farkasok és a vikingek jellemzőjének tart. Egy kis közösségben egy hűséges, határozott, céltudatos, önfeláldozó, együttműködő erő, értelmezi a Highland Park. Ahogy a farkas a falkájában, a vikingek a családjukban, és, ahogy a Highland Park Distillery Orkney közösségében jelenti ezt. A whisky 43.2 % abv-vel jelenik meg, 350 ml és 1 literes kiszerelésben, 14 éves korjelöléssel. Az ital piskótás, sült almás, fahéjas, lágy tőzeg füstös karaktereket szállít nekünk.

 

Highland Park Travel Exclusive – Wings of The Eagle 16 Year Old. A sas szárnyáról a viking legendák azt mondják, hogy ez a hatalmas madár egy szent fa tetején ülve hozza létre a szeleket a szárnyával, amik végig rohannak a Földön. Ezzel a szimbolikával a lepárló Orkney klimatikájára utal, egyben azzal az ornitológiából ismert ténnyel köti a whiskyhez a témát, hogy ez a 16 éves malt whisky legalább annyira kifinomult és bonyolult, mint a sasmadarak szárnya. A whisky 44.5 % abv-vel lett palackozva, a hagyományos 700 ml-es kiszerelésben. Az ital karakterei az édes füge, kajszibarack, a szerecsendió melengető fűszeressége, csokis marcipán és aromás tőzeges füst komplexitása.

 

Highland Park Travel Exclusive – Viking Pride 18 Year Old. Ez a whisky az alapsorban is szereplő 18 éves whisky, csak itt egy kicsivel magasabb az alkoholfok. Ez a verzió 46 % abv-vel jelenik meg, szemben az alapsor 43 % abv-s formátumával. A kis különbség kidomborítja a klasszikus housestyle jegyeket, mint a hanga, a méz, a finom tőzegesség. Gazdag és édes, csokoládés, füstös, cseresznyés karakterek jönnek át az italból.

 

https://maltymates.com/en/wp-content/uploads/2018/06/HighlandPark-NewTravelExclusive-NewsHeader-750x400.jpg

 

Annak ellenére, hogy a kiszivárgott marketinganyag kicsit túlzásba viszi ezeket az átkötéseket a valóságban és a legendákban is létező állatok, a viking ősök és a jelen modern világa, a Highland Park whisky közt, az italok izgalmasnak hangzanak. Az én tapasztalatom az, hogy annak ellenére, hogy a viszonylag óvatosan kezelt alkoholfok – ami jellemző a Highland Park széles körben elérhető maltjaira -sokszor kritikákat eredményez, és a túltolt marketing és árazás sem feltétlenül fogyasztóbarát, maguk a maltok mindig jó minőséget hoznak. Az új travel exkluzív palackozásokkal pedig az bebizonyosodott, hogy még mindig rengeteg lehetőség van a mitológiában, bármit bármivel lehet kötni a whiskyhez. Nekem ez bejön. Az, hogy bebizonyosodjon, hogy a whiskyk is jók, egy picit még arréb van. Hivatalos infó nincs még a megjelenések időpontjáról. De ha valaki belefut valamikor valamelyik repülőtéren egy orcadian állatkertbe, bátran nyúljon a rácsok mögé, és vigyen haza egy vadat. Medve, farkas, sas? Választhatsz magadnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s